lördag 22 juli 2017

Pokenad - fånga Pokémon

Sovit hyfsat, hostan avtar, smaksinnet vaknar, allt tyder på att förkylningen snart är över. Efter flera dagar inomhus ska jag ge mig ut i stora världen, få se om det blir förorten eller kanske staden.

Jag brukar förströ mig med pokenader, promenader där jag fångar Pokémons och snurrar på stopp. För att kläcka äggen måste man gå, 2 - 5 -10 km och har man tur kläcks en riktigt bra Pokémon. Eftersom jag inte är så spänstig längre jagar jag inte iväg och försöker fånga de mer ovanliga monstren som dyker upp på olika ställen, slåss inte heller på gym, så jag missar en del belöningar och poäng. Men vad gör det, jag spelar för att det är kul och tävlar inte.

Promenader sker så gott som alltid med en kamera tillgänglig, att fotografera är något av det roligaste jag vet. Går utmärkt ihop med att kläcka ägg i Pokémon, mobilen ligger i fickan och kameran i hand eller över axeln. Det är vad jag tänkt mig i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar